Presentation av Hrammur

Hrammur från Eke Skattegård 

Född: 2007
E: Forni frá Horni
U: Spá från Snararp

Detta är då min häst Hrammur. Han är en 10 årig islands valack. När jag flyttade ner till Skåne så hade jag med mig en häst. Lysa, som också är en islandshäst. Jag sålde henne till min bästa vän Izza då jag planerade att köpa Hrammur av hon som har stallet jag står i. Sagt och gjort åkte lysa i september och jag började ha Hrammur som min egen from oktober 2016. Januari 2017 är han helt min då jah betalt färdigt honom. 

Han är en otroligt söt och snäll kille. Bra egen motor och fina välseparerade gångarter. Han är 5 gångare dock är passen inte tränad alls, nått han o jag kanske gör? ;) I september testade jag tävla för första gången o då på Hrammur. Vi tävlade en välgörenhetskeppni och sagt o gjort så vann vi våran klass mot 16 andra ekipage. Min och Hrammurs första tävling blev vinst. Fy fan vad glad jag var!

Nu är vi i full träning för årets kommande tävlingar. Klart man vart taggad på att tävla mer om man lyckas vinna sin första tävling. 

Så det är alltså om mig och Hrammur ni kommer få läsa som mest om här. Vad vi gör, när vi tränar, när vi åker iväg på ridturer med fina stallvänner. Hoppas ni hänger med!